det kommer bli en lang kall vinter...

Idag klev jag upp kl 9 for att duscha, ga pa banken och hjalpa putte att handla.
sa nu ar jag trott som faan...

Igar gjorde vi 67 pers i var lilla restaurang. Vill in i koket nu sa jag slipper springa sa mycket.
Gick till Taveln och tog nagra ol efter jobbet, sen nar jag skulle ga hem sa foljde mark mig till dorren...
Saken ar den att de spolar gatorna har pa natterna sa det ska vara rent och fint... Sa vi star vid overgangsstallet och vantar pa gront... Plotsligt kommer det en bil och kor i vattnet framfor oss och innan vi vet ordet av sa ar vi DRANKTA i vatten... Vad gor vi? Jo vi borjar AS GARVA. Sa sjukt kul det var... det regnar inte ute (och kommer inte gora det de narmsta manaderna) och man kommer hem helt genom blot. Dessutom hande det 2 ganger... Man tror ju att man lar sig efter ett misstag, men naa de kravdes tydligen tva. Dock var det skoj sa det gjorde inget.. :)



Igar hade vi nagra gaster som varit och atit hos oss nagra dagar denna veckan, och nu skulle de aka hem till irland igen, sjukt trevliga maniskor. Fick sa mycket berom av dem sa jag holl pa att borja grata. Blev sa rord. Forsatt precis som du gor, var den du ar for da kommer du komma langt med vad du an gor... Det ar sa skont att hora sant fran sina gaster!
ett annat bord sa att jag borde oppna min egen restaurang for de tyckte att jag var en san duktig vard och nar de fick veta att jag egentligen ar kock sa blev de lite chockade men mer overtygade om att jag borde starta eget... Vi far val se i framtiden... har ju manga ar framfor mig...

Nu ska jag ga hem och stada lite pa mitt rum och min toa, sen ska jag kila och handla, har inte en enda liten brodsmula hemma...

Jonas, har du fatt paketet an?!


Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så duktig min vän :)

2008-08-15 @ 11:43:04
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Diana

Hej Kristin, jag googlade jobb i Marbella och råkade hitta din blogg. jag bor i sthlm och vill åka ner till Marbella och jobba men hittar inte så mycket. Det är mest telefonförsäljning och aupair. Är det svårt att få ett jobb som servetris eller försöljare på någon affär? tror du det går att hitta lätt om jag bara åker ner? eller vet du något som jag skulle kunna kolla upp? jag pratar flytande spanska, engelska, svenska och är 19 år. Har lite erfarenhet i nästan allt. Skulle vara jätte snällt om du kunde svara på [email protected]



ha det bäst

Diana

2008-08-16 @ 23:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0