IM ALIVE!!

Oj, har blivit överröst med mail om jag mår bra eftersom jag inte skrivit på ett tag,
JAG ber så hemskt mycket om ursäkt, men jag har varit lite för trött på kvällarna när jag kommit hem för att orka skriva så en resume nu på de dagarna jag har missat!!

Om jag fortsätter där jag slutade då..
Jag och Linda gick en liten sväng runt i ett vad ska man kalla det, villa område. Kollade på spanska hus nya som gamla, och jag fick även kika in i hennes och Zakarias hus och se hur de bodde. Har dock ännu inte träffat hennes karl, men det kommer väl :P
De bodde mysigt i ett gamalt spanskt hus. Gick senare till jobbet och jobbade kvällen med Marcel eftersom Jeaninne var ledig.
Jag och Marcel börjar komma mycket bättre överrens och vi jobbat bra ihop nu när jag vet lite mer hur han tänker och hur han vill ha saker.. Han vill ha mig på varma sidan denna vecka så jag börjar krypa över mer och mer till jeaninne nu. Efter jobbet gick jag och Sharon till en bar nära där hon bor och tog oss en drink och snackade lite skit. Sharon är en himla mysog tjej.

Fredagen: Jag och Linda hade bestämt att vi skulle åka till La Cañada och shoppa lite, men jag vaknade inte av väckaren, men när linda ringde vaknade jag och skyndade mig att göra mig i ordning för att åka och shoppa lite.
Hittade mig ett par jeans på halva priset och ÄNTLIGEN en handväska!!! :pVi käkade lunch och åkte sen tillbaka till marbella.

Lördagen: Ja va gjorde jag i lördags? Jo, Jag hade spanska lektion kl 12, Sjukt svårt att sitta i ett klassrum med 7 engelsktalande och lilla stackars jag, hänger med rätt bra dock, men de e nå små ungar som kacklar hela tiden så man blir distraherad.. Sen gick jag till jobbet för vi hade ingen el eller vatten så de visste inte hur de skulle klara lunchen, kommer dit så säger Marcel att han skickat ett mess om att jag skulle komma senare, JAHA ring kanske om man ska komma senare.. Men neh..  Pratade Med Linda, en trappa upp;) Var så underbart att höra hennes mysiga röst!!! Blev otroligt glad!!! Gick  till jobbet 16 igen och jobbade kvällen med jeaninne. Efter jobbet tyckte timo att jag skulle hjälpa honom att testa lite viner som han skulle eventuellt beställa till restaurangen, prova vin för mig, det är några centiliter i ett glas, inte 4 GLAS VIN... Lite sådär små rund under fötterna strosade jag iväg för att kolla om Bubbles var öppet, men det var det inte så jag gick in på Stars i stället. Maureen och Graham var väldigt glada över att jag kom och jag blev lurad till att sjunga karioke. Har ingen aning om hur det lät eller ngt, men de e skit samma!!!:P
Sjöng även med deras dotter som har en sjuuuuukt fin röst!

Söndagen: Blir väckt av Sofia, Tinas barnbarn som vill spela fotboll på stranden, Okeeeeeej, kl 11 fick kristin så fint kliva upp och gå och spela fotboll, Vi spelade i över en timme sen var jag leds och ville hem och äta.
Gick till jobbet och hade en sjukt konstig dag... Allt var sååååååå otroligt konstigt.. Vi hade mycket att göra på lunchen och eftersom det var söndag så städar vi lite extra noga överallt.. så jag tog och satte igång med hyllan som är mellan bänkarna till kalla och varma köket, så jag plockade ner alla tallrikar och såg att 99% av dem var skitiga. Så jag visade suat hur hon ska få rent dem med en ståltrasa, Hon tyckte inte att jag var trevlig emot henne tydligen när jag BAD henne göra det genom att visa, Men snälla lilla gumman, JAG KAN INTE PRATA SPANSKA jag måste VISA.. Sen kom Amal såklart och lade sig i och tyckte inte att tallrikarna är skitiga, MEN jag lägger inte mat på en lortig tallrik, och är tallriken lortig under så kommer lortet på tallriken under, men de fattate inte de.. Så Suat började grina och skulle sluta jobba och Timo kommer in och gormar åt oss, VARFÖR SKA NI GÖRA SÅ STOR SAK AV ALLT IHOPA, VARFÖR KAN NI INTE BARA LÅTA FOLK ARBETA I LUGN OCH RO SOM DET SKA VARA, BRA NU MÅSTE JAG LETA EN NY DISKARE. Jag var sjukt nära att skrika tillbaka och säga att han kan faan leta 2 nycka kockar i så fall när han ändå är igång... Men i stället tog jag till (hör och häpna) min snälla lugna röst och försökte förklara för honom att tallrikarna är skitiga under och att det måste börja göra rent dem, Annars blir det skit på tallriken under och på duken, men han va bara arg.. Ja, suat gick ju inte hem villket vi förstod, men hon snyfftade i 2 timmar efter hennes utbrått.. Sen gick Timo och snackade skit om Jeaninne med Amal, och då rann bägaren över. Först och främst, Tar man hand om sin personal så tar man hand om ALLA i sin Personal, Inte bara de billiga diskarna. Och Det är 1000 gånger svårare att hitta bra Kockar än vad det är att hitta en diskare... Och snacka skit om sin personal, de gör man bara inte! Så jeaninne va helt inställd på att sluta jobba, villket jag tycker att hon ska göra och söka ett annat jobb. Hon behöver komma ifrån det där och se något annat. Jag funderade på att dra med, man gör inte så... Man får inte bete sig så mot sin personal, Så alternativet för mig är i så fall att jobba i robs bar resten av tiden eller åka hem.. Men jag stannar nog. Jeaninne med tror jag.. Men slutar jeaninne så vet jag inte om jag klarar av att vara kvar..
Fick iallafall min lön senare på kvällen och då pratade jag med Timo och sa att man itne får bete sig som han gjorde och att han skulle prata med Jeaninne för hon var helt uppriven stackarn. Han såg ut som om han tog åt sig och jag är stolt över mig själv att jag sa vad jag tyckte men på ett otroligt bra sätt.
Vill inte ha denna dagen tillbaka och kommer glömma den tills jag läser igenom min blogg när jag kommer hem igen.. Gick hem till sharon efter jobbet och pratade med henne om vad som hände, var tvungen att snacka med någon som förstår, skulle egentligen ha träffat putte, men han va trött så jag träffade honom i dag i stället. Jag är sjukt glad att jag har sharon att prata med, hon är otoligt bra på att lyssna och man kan lita på henne.

Måndag, Sofia började stuttsa med en boll kl 10. Jag hade satt väckaren på 11, Kunde inte somna om och jag kunde inte kliva upp, all min ilska i går satte sina spår på energin i dag.. Var så trött i skallen och kroppen så jag trodde att jag skulle dö. Vi gick ner på stranden och spelade lite fotboll, sen var jag tvungen att gå till jobbet. Hade en bra lunch med Marcel, Han e rolig att jobba med nu. Gick till cafet och mötte putte. Snackade med honom om allt som hände i går och han sa det till mig, slutar du jobba där så kommer du få svårt att hitta jobb, för du åker hem när du behövs som mest. Sjukt skönt att prata med honom om allt detta, han fattar hur det ligger till och han är på min sida. Sen kom Ewa-Maria som hade varit på sjukhuset och bräntbort 2 kjystor, fick gå till henne och duscha för vi har haft problem med Gasen som värmer upp vårt vatten. Sjukt skönt att efter 3 dagars duschande i kallvatten få dusha i varmt vatten, speciellt idag eftersom det har varit en riktig vinterdag i dag, BRR!!!
Gick sen tillbaka till jobbet och vi hade en bra kväll med många bord, Kristin extra mycket på varma sidan, La upp nästan all varm mat, ska läsa på menyn lite bättre bara så jag kan alla såser och tillbehör, sen ska jag bara lära mig att känna när köttet är vad, klämmer och känner på de varje gång jag lägger upp för att försöka lära mig.
Kom hem för en timme sen, så nu ska jag faktiskt lägga mig och sova och sova tills jag vaknar (läs blir väckt) i morgon, börjar inte förrän 15.30

Veckans Schema
måndag 13-16/19-00
Tidag 15.30
Onsdag 16.00
tordag 17.00
Fredag Ledig
Lördag 18.00
Söndag 14.00

Tor kanske kommer ner och hälsar på mig i mars, Skulle vara otroligt kul om han kommer, för i så fall kommer han precis innan min födelsedag!! Wiiiie!!!

Nä nu är det natti natti!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0