Ledig dag och Halv ledig dag.

Igår var jag ledig hela dagen! sjuuuukt skönt!!
Började dagen med att jag drömde om att jag var i åre, så när jag vaknade trodde jag att jag var bakom bokhyllan hos henke, men så var inte fallet, Jag fick panik ångest attak och fick ta astmamedicin så jag skulle få i mig lite syre, drack en massa vatten och gick och lade mig igen.. låg kvar i sängen exra extra länge, bara för att jag kunde.. Satte mig på ballkongen i solen och njöt av det helt underbara vädret i någon timme, sen ringde jag till Ewa-Maria och kollade om jag kunde få tillbaka mina pengar för jag lånade ut 50 euro till henne, inte för att det är någon bråska, men jag skulle senare på La Cañada med Putte så det är skönt att ha lite extra lösa pengar, men hon hade inte fått några pengar från sverige så det var bara att strunta i det... Senare gick jag upp dit och snackade lite skit med Ewa-Maria, Sue och Alexandra. Alexandra hade med sig sin son Alexander så jag lekte lite med honom! Ur gullig unge med lockigt blond hår. Sen ringde putte och jag kilade för att möta honom för att ta bussen till La Cañada, En stor galleria med H&M...!!!!!!!!!
Mötte upp honom på Cafet och sen kilade vi till bussen.
Väl där så fanns det väldigt mycket affärer, mycke affärer med en massa små plotter i och många affärer med intressanta saker i, men jag hade huvudet inställt på hm så det blev inte så mycket shoppat innan jag kom dit, en huvtröja från Pull And Bear fick jag till innan, men inga skor, konstigt nog.
Väl inne på hm kände jag mig som om jag vore hemma!! Det var sjuk rea och jag hittade 2 bas linnen, svart och vitt, City Shorts, svarta med grå tunna ränder på, Svart skjorta bara helt vanlig, Kjol med hängslen som jag kollat på hemma men det har inte funnits någon storlek, ett par jeans, allt detta gick på 55 euro, villket är ca 520 svenska kronor, inte illa!!
Jag och putte promenerade tillbaka, och det var inte speciellt långt att gå faktiskt. Det var ändå så fint väder så det var bara härligt att promenera! Vi bestämde att vi skulle kolla på fotboll på Taveln kl 21 i kväll. Vi tog sällskap ner till cafet och käkade en macka där, sen gick jag upp till Ewa-Maria igen och snackade lite skit med Sue, eftersom de suttit och druckit vin hela dagen var de lite små fulla och snackade extra mycket skit.
Så ringde Isa! blev jätte glad! Så skönt att snacka med de där hemma när man har lite hemlängtan.. Så pratade jag med mamma i typ 20 min om allt som händer här nere och så..
Sen gick jag hem och träffade Tinas mamma och tinas barnbarn Sofia. bytte kläder från shorts till mina nya jeans och gick sen upp på taveln för att kolla på England-Schweiz med Putte.
Efter matchen köpte jag en pizza som jag käkade när jag kom hem. Kom i säng innan kl 24.

Väder, STRÅLANDE sol hela dagen, heeeelt underbart väder!!

Vaknade i morse av Elsa, tinas mamma och lilla sofia, Tinas barnbarn, de var igång och gjorde något, vet inte riktigt vad i vardagsrumet, lågkvar och drog mig lite extra så hör jag sofia säga, kan vi inte väcka henne nu? så försöker hon öppna dörren till mitt rum, men den dörren är lite knepig så hon fick inte upp den, så jag började skratta och klev upp. Jag lovade ju sofia igår att jag skulle spela fotboll med henne på stranden idag. Så jag klev upp och bytte kläder, sen gick vi ner på stranden och passade boll och lekte en lek, mål står.. JA som det låter, den som gjorde mål fick stå i mål. Sen spelade vi lite handboll oxå. Vi var väl ute i en timme iaf! Tyvärr va det sämre väder idag, men det var rätt varmt ändå. Skönt att komma ut och göra något. När jag kom hem var jag vrål hungrig så jag gick ner på cafet och åt en macka och drack apelsin juice. Pratade med Ewa-Maria och Jenny.
Sen nu har jag suttit och pluggat lite spanska, ska ha lektion igen på lördag. Så det är bara att ligga i och plugga.
Ska snart träffa Linda en sväng innan jobbet. Vi ska ut och promenera lite.. 
Dax att byta kläder, för det kyler på lite..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0