Dag 1

Nu ar dag ett over och Kristin ar trott! Orkade inte ens ta med min dator sa jag kan skriva ordentligt.
Igar kvall blev jag utbjuden av mina kollegor Jannine och Marcus, vi drack lite ol och drinkar och snackade om garum och vad jag gjort, vad jag kommer fa gora och liknande.
Marcus ska ta med mig till pilosen och hjalpa mig fixa ett ninummer, sa jag betalar mindre skatt.
Jannine och Marcus ska aven hjalpa mig att lara mig hitta har i marbella.

idag har jag gatt och kollat lite i omradet och hittade till mataffaren utan att nagon berattat var den finns. sa jag handlade lite schampo och grejer och lite mat.
Jag har gatt langst boulevarden som ar den sakallade strandpromenaden och kikat pa havet och njutit av solen. gick forbi en restaurang som ska oppna i feberuari som heter Kristin, de kommer bli min favo tror jag.  :p
det ar en massa afrikaner som gar pa gatan och forsoker salja filmer, skarp, glasogon och grejer, och jag lovar, precis alla tjatade pa mig, marcus varnade mig for dom igar.

jag har aven varir och hangt har pa restaurangen och snackat med Jannine, har inte sa manga annars att prata med sa de e lite trakigt. Traffade Marsell idag, var kokschef. Han verkar okej, men marcus varnade mig for att han har svart for tjejer eftersom han e bog sa jag maste vara pa topp varje dag jag jobbar med honom. men de funkar for mig, jag e alltid pa topp nar det galler sant har.

Nu ar det tydligen strul med en av tjejerna som jag bor med, hon som inte vill eller kan lara sig engelska, hon tycker att lagenheten ar forliten for 3 pers, men jag ska snacka med timo om det sa hon far flytta i sa fall och inte jag.

Just nu langtar jag efter nagon att prata med eftersom jag gatt runt sjalv hela dagen, men hem vill jag inte an.
Snon saknar jag inte ett dugg, bara nar det regnade igar, men idag sken solen sa jag ar pa toppen humor.

om nagon vet vad tandtrad heter pa engelska far ni garna skriva det i en komentar till mig, for jag maste kopa det pa apoteket men vet inte vad det heter pa engelska eller spanska.. :S

I morgon ska jag jobba forsta dagen, med marsell, e lite pirrigt, men de ska nog ga bra.
onska mig lycka till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0