Första dagen på jobbet...

Igår flyttade jag ut från marockanskorna och sov på soffan hos Marsell, vår kökschef. Vi va ut och drack en öl jag marsell och sharon.
I morse gick jag och marcell och hälsade på Tina, en svensk kvinna som har ett internetcafe, för jag ska få hyra n mig hos henne. Så vi gick och kollade på lägenheten som är SJUKT fin!! ligger mitt i smeten och ca 7 min från restaurangen. 400 euro i månaden svider (3780 kr) men jag vill inte bo på gatan..
packade upp och gjorde mig hemma gick sen till jobbet, det e lite svårt när man ska prata ett språk som jag inte förstår men vi löste det rätt bra.. sen kommer timo och berättar att det är en ny lag som säger att man inte får jobba om man inte har ett spanskt vi kan kalla det för personnr. Så 2 timmar efter jag börjat jobba fick jag kliva av och vet inte när jag kommer få börja eftersom det numret kan ta lång tid att få..
Allt är så skumt här..
men de e ändå en bra sak med detta för om det händer något har jag ingen försäkring så jag får ingen sjukvård om jag inte har det numret så.. de e väl lika bra det då, men jag vet inte hur jag ska göra med hyra och så för jag har inga pengar just nu inte så mycket iaf och jag vet inte. måste prata med tina om det och se vad som händer..
ska ta och ringa Jannine nu och se om hon vill komma ner till stranden med mig:p det är 20 grader varmt här idag.. jag klagar inte..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0