Jag och Janinne, Ett bra team!

Idag har jag legat i sängen alldeles för länge och gjort alldeles för lite, men det behövde jag.
Klev upp och gick till cafet och åt frukost, eller vad man ska kalla det.. ost och skink toast och Latte. Ewa-Maria och Putte kom in och vi snackade lite skit. Ferinando hade gett mitt nr till daniel, så han ringde på eftermiddagen, återkommer till det.
Gick för att köpa nagel lim ifall att någon nagel är påväg att lossna så är det bättre att jag limmar den än att den råkar hamna i maten, skulle inte vara så kul eftersom det bara är jag som har manikyr i köket.
Letade även efter en handväska, men hittar ingen bra, ska kolla mer en annan dag, men det e så tråkigt att shoppa själv... :(
Gick till jobbet 40 min tidigare och snackade med Sharon och Timo.
Jobbade med Marcus, hans sista timme... han va så sjukt flummig, villket jag kan förstå eftersom det var sista dagen. I natt skulle han och Sharon åka till barcelona och spendera 3 dygn tillsammans innan han åker tillbaka till sverige.
Janinne kom och marcus gick, tråkigt att han slutar eftersom det blir svårare att skämta och lätta upp stämningen nu när man måste prata engelska, inte för att det är ett problem, men det är så mycket lättare att prata samma språk.
Vi städade och fixade i frysar och hyllor. Hade ett bord i kväll, sjukt tråkigt.. Men jag fick vara med och lägga de rätterna på den varma sidan, Sjukt kul. Stekte även köttet, joo, de tar sig i det varma med! :p
Sen höll jag på att bli GALEN på vår diskare, souat. Hon fattar faan inte någonting. Jag bad henne att städa golvet med kokhett vatten och hon ifrågasätter vad som gör vattnet bättre när det är varmt.. Jo, skiten kanske lossnar liiiiiiite bättre.. Sen ifråga satte hon en massa om städningen och jag som fattar såååå bra spanska förstod allt INTE och kunde förklara INTE och Janinne va lika uppretad hon så tillsist sa hon gör bara som kristin säger och gå hem sen. Kunde inte sagt det bättre själv.. Dessutom kan hon inte äta något hemma för så fort vi tar fram något litet snacks till servisen, så klart får hon oxå smaka, men det e kanske en eller två bitar av något till varje så ställer hon sig och kastar sig över det. Dessutom var det en gäst som inte ville ha ris till sin kalv utan bara grönsaker och det hade timo glömt säga till oss, så vi la såklart upp rätten med ris. Aja skit samma, vi lägger det på en ny tallrik utan ris. Så lägger vi iväg tallriken i 2 sek och vips så var riskakan borta.. Undra vem det var som åt upp den?!
Man kan faktiskt säga till att man är hungrig när man kommer till jobbet och få mat då så man kan jobba bättre och slipper vara hungrig.. men icke.. och vi lagar alltid mat till personalen innan vi går hem så det finns tallrikar till alla, men varje dag frågar hon, visst får jag mat idag? VARJE DAG.

När jag väl kom hem så städade jag lite i köket och tvättade lite, ska nu lägga mig och sova för jag ska hjälpa
Ewa-Maria att flytta i morgon. + att kl 16 ska jag möta Daniel för att kolla på lägenheten. Fick veta igår att Jackie har en kompis som ska till england i en månad, så jag kanske kan få bo där under den tiden. Putte sa även idag att hemma hos Steven finns det ett rum som står tomt. Så det finns rum, frågan är bara, villket blir bäst? Ska kika på alla och se villken jag kan trivas bäst i. Hoppas verkligen att jag får komma tillbaka till tinas lägenhet efter, annars vill jag ha ett boende som jag kan bo i hela tiden.

Så Dagens väder, VINTER!!! Blåsigt och kallt, kanske 10 grader... Brrrrrr... Vart tog solen vägen?!

Kommentarer
Postat av: Linda

Rörigt på jobbet? :)

Har du msn förresten? Lättar att prata där.

2008-01-26 @ 18:38:31
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0