Jobb, Öl, Säga hejdå...

Igår var en lugn dag.. Städade lite och tvättade, satt på cafet och pratade med Jennie, Ewa-Maria, Margerita och Ferinando. Ferinando jobbar oxå på cibercafet och han har en kompis som behöver en ineboende, jennie sa att han va SKIT SNYGG, inte för att det har med saken att göra, men det är ingen nackdel iaf... Så jag hoppas att ferinando ger han mitt nr nu så jag kan kolla på lägenheten och se var den är.

Gick sen till jobbet och käkade innan jag började jobba.
Städade igenom hela kallskänken med kokhett vatten och starka rengörningsprodukter.. drog ut lådor och städade hela kylen invändingt. Hade inte så mycket annat att göra eftersom allt på micen var gjort. Marcel frågade med glimten i ögat när han kom, oh is your mama coming home today? :p Tänkte fråga hur det kunde vara så skitigt egentligen, men jag log och sa Yes. Sen fick jag och marcus hjälpa till att skriva weekend menyn.
Okej, nu ska jag förklara,
På dagarna har vi en fast meny som består av tapas, "något större", Sallader och någon kött och fisk rätt och snacks. så Varje vecka (mån-Fre) har vi en bestämd meny, där kan man välja sallad eller soppa till förrätt, fisk eller kött vill varmrätt, dessert eller kaffe efteråt. och på helgerna ändrar vi det till weekend meny. då har vi 5 rätter att välja på. plus den fasta menyn. Sen har vi en annan meny på kvällen. 
krångligt, men sant.. Massa att förbereda och fixa och dona..
Vi gick igenom vad som skulle beställas och städade igenom kylen.
Vi hade totalt 2 bord på hela kvällen... Sjukt tråkigt och lugnt.. Så jag slutade 22.00 och satt kvar och väntade på de andra för ut skulle vi och dricka med marcus på hans sista kväll..

Så jag marcel, Sharon och Marcus gick till en bar i gamla stan.
Drack jäger redbull, (8:or som en drink här är) hela kvällen, men blev lagomt rund under fötterna. Lite senare kom Jackie och hennes vän Paul. Sen gick vi vidare till en annan bar i närheten och där tog jag mig en öl. Kände att det nog inte va så mycket mer som skulle in i alkoholväg.. Vill inte bli vingelfull när man är ute med personalen. Marcus fick ett sms från timo som sa att han inte skulle komma, jag tycker att det är taskigt eftersom det är marcus sista kväll.Janinne kom inte heller, villket jag tycker är nästan värre såå, aja. Vi andra hade iaf trevligt.
ölen som jag beställde kostade 1 euro, = 9.50 sek. För en öl på krogen, de e ju billigare än på systemet i sverige!!
Gick förbi tavern på vägen hem, men det var inte öppet. Så hem och stupa i  säng.

Nu ska jag kila förbi cafet, sen måste jag till den kinesiska basaren och kolla om dom har några roliga prylar som jag behöver, + att jag MÅSTE hitta en handväska .. Är sjukt trött på att släpa på min ryggsäck hela tiden.
Sen ska jag jobba kl 16. Med Janinne. Marcus slutar när janinne kommer kl 17. Men helt ärligt tror jag att han kommer tillbaka. Det känns lite så. han har ju sharon kvar här nere och allt.

I morgon kommer Tina hem och då ska jag prata med henne om hur det kommer att bli efter hon har hyrt ut. Får jag komma tillbaka eller ska jag leta ett boende för hela resterande tiden? orkar inte hålla på och flytta runt en massa, men om jag får komma tillbaka hit och bo här resten av tiden så kommer jag att göra det. Läget är perfekt, nära till allt och dessutom hittar jag det mesta här ifrån...:P

Gårdagens väder, solsken med vind.

dagens väder molningt och blåsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0