jobba på riktigt, det är så jag gillar det!!

Idag hade jag min första dag på jobbet, jag kan inte säga att jag var nervös, för det var jag inte, men jag var väldigt taggad och uppspelt, man kan säga att jag gjorde allt fel och blev korrigerad hela tiden, men jag kan inte läsa tankar och vet inte hur Marcell tänker så jag är nöjd villket fall, och det var gästerna med, så jag tycker att det var en bra dag, en jävligt lyckad dag!
 Jag och Jannine i köket, kunde inte bli bättre!!

Efter jobbet gick jag och Jackie till Stars, en engelsk bar nere på strandpromendaden. Dom är väldigt trevliga där, och vi hade en trevlig kväll. Fick förklara vad snus är för 511 gången, och ärligt talat så gillade de det bättre än cigaretter. så de e smarta engelskmän trots allt!
När vi gick från stars, en annan engelskman som skulle samma väg som jag gick hem, för han bor i gamla stan här, så jag tyckte att vi skulle gå till Taveler, min favvo bar i gamla stan, så vi gick dit och drack några öl. Ken, han som äger stället ville höra allt om min första kväll på jobbet för han säger att jag är som hans barn nu och om jag har problem med något så ska jag komma dit så hjälper han mig med det! Känns tryggt med såna kontakter!!

Han engelskillen är fortfarande med här så till sist när Ken stänger kl 03.00 måste vi gå hem, så den här engelskkillen bjuder hem mig på en kopp te, hur hämskt det än låter.. så jag fick mig en riktigt god kopp engelskt kopp te och även en analys på vad min kopp tål och inte.. Den här engelskkillen är ett snille på något som jag inte fattar och som världen inte fattar, han har en dator mus med sensorer som känner av vad din kropp vill ha och inte... så allt jag gillar ska jag inte äta för det gillar inte min kropp, kokt potatis, mjöl, havre, mjölk, chilli, vitlök, lager öl.... Vitt vin.... jag kan hålla på hur länge som hellst.. Detta är helt galet och han kunde inte förklara hur det funkade, men om han hade försökt så hade jag inte velat eller kunnat förstå hur det fungerar för det är inte logiskt på något sätt... Galen kille ärligt talat! äkligt smart... och jag har ju lite svårt med för smarta folk av det andra könet..... kan säga så mycket om honom för han har berättat så mycket, men inget intressant, han har iaf 2 barn i england...

på Stars så träffade jag en engelsk kille som heter Rob, vi bestämde att vi ska åka motorcyckel i morgon, gissa om jag är uppspelt eller vad!!! :P  Han har en sjukt snygg motorcyckel, en som jag säger, snabb jävel, så de ska bli sjukt kul att se vad morgondagen ger, så nu är det att stupa i säng för kl 10.00 sitter jag på en motorcykel och susar i 220 km/h... :) i can tell!!!

Såå här är jag i Marbella, 19 år gammal, alla kompisar över 40 +. men jag gillar det ändå, skulle inte byta det mot säsongen i åre, eller jo det kanske jag skulle, men det är det enda som skulle kunna få miog att åka hem just nu...

Skriver mer i morgon, måste ju orka upp så jag kan åka MOTORCYKEL i morgon :)

Dagen väder, strålande sol, 19 +
Natten 13+

Dagens fyllekäk: Knäckbröd med ementaler ost och skogsbärs marmelan, även det slår kebabmackan, jag lovar!!!!

Mer bilder kommer så småning om, men grejen är den att spanska internet gillar inte att jag är ute på det svenska nätet, så det tar sån tid att ladda upp bilder.. :(

God natt!!! (L)

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

stanna så länge du kan ;)

2008-01-18 @ 04:41:33
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se
Postat av: Linda

Jobbar du på garum? Var där och åt lunch igår men kunde inte se nån svenska :D haha

2008-01-18 @ 14:34:47
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Linda

Okej. Därför jag inte såg nån.
Jag har bott här över ett år. Just nu pluggar jag distans från komvux. Bor ovanför centrum typ eller hur man ska förklara haha. Själv då?

2008-01-18 @ 19:24:01
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Linda Lusen

ÅÅÅ lilla KICKI! världens bästa lilla kicki!!! :)
vad glad man blir av att läsa att allt går bra för dig!
Stanna kvar i solen och värmen så länge du kan (i alla fall tills det blir varmt här igen!) ;)
Hemma i Åre är vi numer arbetsnarkomaner allaihopa... som det ska vara...

En sak bara...du särskriver rätt mycket.. :)
S nu har jag fått leka mamma iag också!

Puss på dig!

//Linda Lusen

2008-01-18 @ 20:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0