Kul att allt går åt fel håll när allt verkade så bra..

Jag hinner precis avsluta det förra jag skrev när Jannine kom och pratade med mig och sa att jag hörde att du skulle flytta ikväll, har någon sagt ngt om det till dig?
Nej de hade ingen gjort, Anine eller va faan hon nu heter sa att det blev för trångt i lägenheten och hon va arg för att jag köpt en flaska vin och tagit med hem.. Jag kan inte veta att i deras kultur får man inte ha alkohol i hemmet så de hade de kunnat sagt till mig, för jag tänkte bara avnjuta ett trevligt glas vin ikväll, de hade ju tillochmed vinöppnare hemma..
Marsell sa att "de dricker inte men de gör det i alla fall" så hur ska jag veta att man inte kan ha vin hemma...?? Jag tycker att det e trevligt om någon kommer med en flaska vin i mitt hem..

Ringde hem och va jätte ledsen, va faan jag e 19 år, inte varit utomlands sjäv förut, kan inte språket och vet inte vad som ska hända för ingen säger något till mig, otrygg i landet och mig själv överhuvudtaget...
Sa till mamma och pappa att om de inte löser boendet åt mig på ett skyst sätt så kommer jag hem...
Jag har inte ens börjat jobba och de krånglar på en gång..
Men när jag kom in på restaurangen igen så pratade jag med Marcell och han sa att du kan bo där i natt med för jag sa till anine att om hon e så knäpp så får hon sova på gatan i natt, men om det är problem och jag är problemet så vill jag inte bo kvar där, så i natt ska jag sova på soffan hos vår kökschef och sen ska det kanske göra i ordning i det gamla internetcafet åt mig så jag kan bo där så länge tills vi hittar något bättre.. Jag ska prata med Timo i morgon om hur det blir... skiter det sig så kanske jag kommer hem innan det gått en vecka... :( och det vill jag inte.

MEN allt ont har något gott med sig, Marcell kom nu och berättade att det finns en svensk tjej som behöver en inneboende så i morgon ska jag träffa henne och se var och hur hon bor. hon jobbar i sverige med så förhoppnigsvis kommer jag kunna bo där hela tiden men ialla fall säkert tills 24/2..

Så blev denna dagen en bra dag med.. tillslut..
Nu ska jag få käk och så hoppas jag att allt kommer fortsätta med lite flyt!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej lilla kusin, bra att du tänker på att borsta tänderna varje dag, fast inte mamma ser dig:P Tandtrad pa engelska heter Dental floss och på spanska Hilo dental. Lycka till.

Kram Tina

2008-01-09 @ 21:13:29
Postat av: Jennifer

Älskade Kristin! Allt kommer lösa sig! Jag säger som du sa till mig, bit ihop i tre veckor, fungerar det fortfarande inte så får du kanske komma hem! Jag finns här hemma om du bestämmer dig för att komma hem, men vänta och se jag hoppas att allt löser sig!
Massor med kärlek från kalla sverige.

2008-01-10 @ 17:04:10
URL: http://[email protected]
Postat av: Jolla

Hej min bästa!! Äch vad gör en flaska vin i hemmet...hm jag tycker det låter mycket konstigt. Tänk om dom skulle komma på besök i Åre hehe då skulle dom nog få ett psykbryt med en gång så mycket vin som de flödar här hehe.
Ja du e bara 19 år och ensam i ett annat land...men glöm inte att du e en TUFF 19 åring med ett jävla anamma DETTA KLARAR DU FIN FINT!!! Stor kram tänker på dig varje dag. Asti hälsar oxå!!

2008-01-11 @ 10:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0