policía.

Lång dag i dag. klev upp 6.30 för att åka till polisen med Sharon och Marcus kl.7. Jag och Sharon stod sen i kö hos polisen till kl 8.30 då det kom ut med nummerlappar.
När man ska få ett sånt nr som jag måste ha tillåter de 50 att söka varje dag, så är man inte en av de 50 får man komma tillbaka och prova igen. jag va nr 38. När vi fått numerlappen gick vi till ett café och fikade. Tillbaka in i kön och vänta. Sharon började jobba 11 så 10.30 lämnade hon mig och åkte till jobbet. där stod jag helt själv, kan inte prata spanska, vet inte vad jag ska säga när jag kommer in till polisen... det enda jag vista va att jag skulle ha ett número de nie. till saken hör att polisen här inte pratar engelska så.. Jag kommer in och får blanketter, som såklart är på spanska, grattis...jag fattade inte ett jota. En kvinna står och fyller i sina likadana papper och jag frågar om hon pratar engelska. Hon hjälpte mig att fylla i papprena och lämna in de. tolkar vad polisen säger, villket är att jag ska komma tillbaka om en vecka så får jag mitt nr.
Klar och ska gå tillbaka till Garum. Kristin går så klart vilse! Mitt lokalsinne e ju som ni flesta vet ett kaos så jag går åt helt fel håll och måste fråga vid en polis station var jag ska. Han visar på kartan vart jag vill, och sen vart jag är.. ca 4 km bort åt fel håll... Typiskt mig tänkte jag och följde kartan tillbaka.. så jag var tillbaka på restaurangen kl 13. Sen ringer de från polisen och säger att jag måste komma upp och hämta ett papper så jag kan på mitt número de nie. Taxi upp till polisen, fick mitt papper och taxi hem. så på måndag ska jag gå till banken och betala mitt número de nie och sen till polisen på tisdag och lämna kvittot så får jag mitt nummer.. struliga poliser...
Så nu får jag iaf jobba från och med måndag.

Kommer hem till lägenheten och ska sätta mig på ballkongen och slappa lite, så här jag hur jag själv låser ut mig när jag stänger igen dörren, bra där kristin. ingen mobil med mig ut... vad gör jag nu?! Jo, jag letade efter ett spetsigt föremål och kunde lirka upp låset och ta mig in, så se upp spanien, nu vet jag hur man gör inbrott ballkongvägen. :P bra att veta om man låser ut sig igen. speciellt eftersom tina ska till sverige i två veckor, och jag vill inte sitta på ballkongen i 2 veckor..

Ska tillbaka på jobbet senare och kolla på när Marcus och Jannine jobbar med den nya menyn, så jag hänger med lite. Men nu ska jag sova lite tror jag..

Vem är vem?
Marcel - Kökschefen, från holland
Timo - Restaurangchefen och ägaren, Från finland
Sharon - Jobbar i servisen och är tillsammans med Marcus, Från Holland
Big Bird, vet inte vad hon heter på riktigt - Servisen, Från england
Alex -  Servitör, från Kina
Madinne- Serverar, från marocko, den snällare av dem..
Marcus - Kock, tillsammans med Sharon, från sverige
Jannine, Kock från tyskland
Soula, Diskare, vet ej från var, pratar knappt spanska..
Amal, eller som vi säger Anal - Disk, slickar timos röv, lite kök, från marocko, helt dum i huvudet...
Tror det e alla från Garum..
Tina - Svenska kvinnan som jag bor hos, har ett internetcafé runt hörnet på vårt hus.

Jag har ju glömt skriva hur vädret är varje dag.
Idag: När jag var vilse så sken solen jätte varmt och skönt, nu regnar det och är 15 grader.


Kommentarer
Postat av: sissela

hej hjärtat!! Tycker du är stark gumman som klarar av alla problem, och håller humöret uppe, det är viktigast! tror du kommer få det jätte bra när du väl får ordning på allt, nummer,boende m.m
du verkar ha schyssta kollegor iaf,som hjälper dig! tacka dom från mig ;)

ta hand om dig gumman.
love you
puss sissela
p.s
var försiktig!!!

2008-01-12 @ 00:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0