Trött, trött, trött...

Idag har det varir en lång och tröttsam dag..
Klev upp, ut och sprang, duschade, gick till jobbet kl 14.
Jobbade lunchen med marcus, vi hade inte alls mycket att göra, men vi fick mycket annat gjort, jag städar så det står härliga till... Jag kan lova en sak, och detta vet jag inte om jag vågar berätta egentligen, men hygienen här nere på restaurangerna är inget vidare! Tyvärr, Köken har inte golvbrunnar så man kan inte spola av köket eller göra rent bänken med speciellt mycket blött.. När vi städar köket torkar vi av allt och sen städar diskaren golvet med SKURMOPP... Sååååååå, jag är inte så stolt över att vi har rent och frächt i alla fall.. :(
Har fått lära mig att hur städat man än har så finns det kakerlackor överallt.. Tro mig, jag har haft en på armen när jag var på Taveln. Men han som kommer och sprutar dem, typ anisimex berättade att man absolut inte ska kliva på dem, för då får man deras ägg under skorna och sprider de vart man än går sen.. Och jag lovar, när jag ser en kakerlacka så är jag inte kvar i samma rum som dem en speciellt lång stund...

Jannine kom in vid kl 16 och vi har haft rätt mycket att göra ikväll.. Mycket förrätter och desserter, de gillar jag!! :P
Det känns skönt att ha kommit in lite i hur jag ska jobba och vad allt är.. Så det känns bra, har även lite mer koll på varma sidan.
Jannine gick hem kl 24, och jag fick vara kvar till 01.15. Desserter och några tokar som ville ha Tapas..
Har inte så mycket att skriva om..

Jag bröt min första nagel idag, :( Måste fixa på måndag, ska även passa på att fylla i de andra då för det är ett rejält glapp mellan fake nagel och nagel nu.. Känner mig så naken på höger pekfinger utan nageln.. :(
Nu skulle jag behövat min kusin vitamin här med alla sina nagelpryttlar så hon hade kunnat fixa och trixa!

Var sugen på öl ikväll med, meeeeeeeen jag vill inte bli alkolist bara för att alla är det, men ingen här ser folk som alkolister.. Går du in på en restaurang kl 12 och ber om ett glas vin är det ingen som blir förvånad. Men går man inte på en restaurang i sverige en vardag kollar folk på en med andra ögon.

Så roligt, igår gick jag och steven ifrån taveln samtidigt för vi har ungefär samma väg hem, men det var som inte meningen egentligen att vi skulle gå samtidigt, jaja men det blev så iaf.. skönt som tjej att få sällskap på vägen hem, e faktiskt lite rädd när jag går från gamla stan på kvällarna.. Så Putte ringde till mig i morse och frågade var jag var och vad som hände igår egentligen? Jag tänkte inte riktigt på vad han frågade så jag sa hur menar du nu? Kommer du inte ihåg något eller vad? Nej, men du och steven? Jag började ASGARVA. 
Okej, steven e en jätte trevlig snubbe, men inte alls min typ på något sätt och jag e inte här för att ligga så, tack för att du frågade men, nej tack!
 
Dagens väder, strålande sol, ca 22 grader.
Nu på kvällen; 17 grader och fläktande vind.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo man lar sig ju lite hela tiden sen om marbella ar basta stallet vette sjutton.

Hur kommer det sig att du akte ner

2008-01-20 @ 15:07:40
URL: http://llinda.blogg.se
Postat av: Linda

Skönt ju. Här nere har du iaf vädret jämfört med Sverige och det är klart en erfarenhet och säkert stor merit inom ditt yrke.
Ne flytande efter 6 månader, kanske om du BARA umgås med spanjorer och pluggar kanske, men annars är det nog svårare.
Jag pluggar matte, svenska, spanska och samhällskunskap. Försöker få lite mer poäng så jag kan bli nått snart ;D haha.
Kommer du från åre eller?

2008-01-20 @ 21:32:59
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0