Underbar lång dag!!

Vi börjar där jag avslutade igår.

Jag och Elaine gick till en tappasbar här i närheten och åt tapas snackade massa skit och drack en massa öl!

Elaine

Sen gick vi vidare till taveln och kollade på Liverpool-westham. Putte och stephen var även de där så vi snackade lite skit med dem med. Westham vann iaf matchen, och elaine som är liverpool fan blev lite nere..

Jag och Elaine        Jag och Stephen

massa öl senare gick Jag och Elaine vidare till Havanna Bar och fick oss frozen strawberry daiquiri, men jag drack en flaska vatten innan. Men den var god. Och Eleine presenterade mig för en av hennes kollegor alex som är bartender, han som jag skrev om som var så söt, och även miguel. Två sjukt söta och trevliga killar.
strawberry duiquiery
Alex                                           Jag och Elaine

Vi drack och snackade en massa skit om allt mellan himmel och jord och efter ett tag började en engelskman som var på semester stöta på Elaine, Jag satt då och snackade med Alex om drinkar och annat tjafs, jaa, vad ska man annars prata med en bartender om som man inte känner så väl.. Aja, skitesamma, Tillsist säger Elaine till mig att vi ska gå till någon annan stans, så vi går med engelskmanen till ett hotell i närheten, vid detta laget är Elaine så sjukt packad så hon kan knappt gå utan min hjälp. Engelskmannen skulle bjuda på drinkar, men jag avböjde och bad om vatten. Kan inte bli för full när man är ute med en annan som är stupfull.. Så går engelskmannen på toa och jag ber elaine om att vi ska gå tillbaka till havanna. När han kommer tillbaka ursäktar jag oss och säger att jag måste sätta elaine i en taxi hem för hon är alldeles för full. Så vi tar en taxi tillbaka till Havanna. Tillbaka där så håller de på och stänger men efterson elaine jobbar där så kunde vi komma in.. Alex frågar vad vi vill ha att dricka och jag säger 2 stora flaskor vatten, jag får vatten men elaine ger han sprit till. Och jag säger till honom, hon ska inte ha mer nu, hon ska ha vatten eller bara cola... Han säger att hon visst klarar mer och hon borde säga nej själv när hon fått för mycket...
i hate to say i told you so... men efter ett tag flyttade han drinken från elaine för då är hon i tillstånd att somna när som hellst och börjar klänga jätte mycket på alex.. Villken match maker, hångla upp killen som HON skulle pressentera för MIG... tillsist så delar jag taxi med 2 norskar till cafeteria Marbella som ligger alldeles här där jag bor så gick jag hem... fråga inte villken tid jag kom hem för jag har ingenaning...

Vaknade kl 10 och kom på att jag skulle ha spanska lektion idag kl 14 med Stephen.
Precis då ringer inger och jonas, jonas mormor och morfar och berättar att de är i Marbella. Så jag kliver upp och går och tar ut pengarna som tina bad mig om och går till cafet för att betala min hyra och mitt snus. Sen går jag ner på paseon och möter Jonas och Inger. Vi går till Garum och äter lite tapas och pratar om hur jag har det här och hur de har det här.
inger jag och jonas
Inger jag och Jonas på Garum


Sen var jag tvungen att kila för att möta steaven för min spanska lektion.


Stephen

Vi satte oss på en tapas bar och beställde lite tapas och började spanska lektionen med spanska alfabetet. Jag kan lova att detta även hjälper min engelska, för jag blir lärd engelsk-spanska... Men det funkar jätte bra, ibland är det vissa ord som jag måste tänka efter vad det är på svenska så man hänger med.
Fick även lära mig skillnaden på feminima och maskulina ord, hur man utmärker dem, regelbundna verb, oregelbundna verb, singular, plural jag är hon är massa gramatik, grunderna.. Det har jag som läxa tills på lördag och även, hej, trevligt att träffas, hur mår du, vad heter du, var bor du, var är du ifrån, hur gamal är du? Samt svara på dem... Massa massa, men vill man lära sig så vill man!! Vi avslutade lektionen en och enhalv timme senare och då gick jag för att möta upp jonas och inger igen. vi gick lite i marinan och kikade sen gick vi till parken där jag bor och vidare upp till tinas cafe för att dricka kaffe innan de åkte tillbaka till Benalmadena. Sen gick jag och Ewa-Maria till kinesiska basaren och köpte ljus, och även vidare till en mataffär och handlade lite smått och gott. Sen gick jag till jobbet. Sjukt lung kväll, 2 bord, men jag fick en massa annat gjort, blandannat lite spanska plugg.. :p
Gick hem kl 23.30 och har vikt kläder och tvättat lite.. ska läsa igenom mina spanska papper och sen slockna, för jag är jätte trött efter dagen..

planerat morgon dagen lite.. Kliva upp hyfsat tidigt och gå ut och powerwalka. Sen ska jag kolla vad putte har för sig och kanske hitta på ngt kul med honom. eller gå och kolla efter ett par jeans och en handväska. + att jag ska förbi en advoket byå och hämta mitt kontrakt så jag kan öppna ett konto.

Bo planen är löst för resten av tiden, jag flyttar ut här ifrån 20/2, Bor hos Putte i 10 dagar, sen flyttar jag in hos Ewa-Maria i en månad sen tillbaka till tina.
Snacka om att tiden här går fort. Jag har snart varit här i en månad.. jag kan inte tro det.... Helt sjukt vad fort det har gått.. Kommer snart att åka hem, dax att boka resan! :p

Nä, spanska, sen natti natti!!!

Dagens väder, strålande sol till kl 15.30 sedan monligt men fortfarande varmt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ett väldans farande med andra ord :D men ni verkade ha trevligt. Synd att jag var dum nog inte och sparade på telefonen, men nu så :)

2008-02-01 @ 16:13:26
URL: http://llinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0