Fyy faaaaan alltså!!

Igår va de en sån där sådär dag...
Lunchen va lugn, fixade all misse innan jag gick på paus.. kommer tillbaka på kvällen och vi fixar lite mer grejer + lite extra saker.
Så smäller det in 70 pers... allt var slut, dörrar och lådor var rensade på all misse.. och Marcel satte jeannine i skiten så det skrek om det. Missat massa saker till listan osv... Så nu kan han inte klaga på mig om jag glömmer att skriva upp skära seranoskinka som e grejen som jag alltid glömmer...
vi hade massa problem med komunicationen mellan servisen och köket eftersom de verkligen satte oss i skiten hela tiden. Byta det mot det, annan sås, extra det, utan det.. grejen är den att de frågar inte om det går att andra innan de lovar gästerna.
Timo fick tillbaka sin magverk och fick åka till sjukhuset. Amal fick komma in extra, Malica kom och hjälpte till.. Och souad var kvar i sin egen lilla bubbla som vanligt och jobbade inte alls fortare än hon brukar trotts att högarna med tallrikar bara växte runt om henne..  hoppas inte att någon tar illa upp över detta nu, för jag är verkligen inte rasist på något sätt eller vis, men jag är lite intresserad av att få se synen som de marocanska kvinnorna jag jobbar med har på andra kvinnor..
En av dem, hon lyssnar inte på vad man säger, men om man säger marcel sa att du skulle göra så så gör dem det...
Vad är det för fel att lyssna på den som är i "högre rang" även om det är en kvinna?
de sjukaste är att det är bara en av dem som är sån.. de andra två lyssnar och gör de man säger, men de visar ingen respekt annars, men för mig är det inte viktigt. fattar lixom inte hur det där funkar.. men aja...

Jag ska till jobbet kl 12 och fixa en massa misse med marcel, för att smöra lite extra, sen hoppas jag på att ha paus.



12 dagar kvar...

Kommentarer
Postat av: Linda

Dum i huvudet var väl lite att ta i ;) lite vimsig bara hehe.

Hoppas människorna på ditt jobb blir smartare snart!

2008-06-10 @ 22:18:22
URL: http://llinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0