Playa och Mañana Mañana

Alltså, äntligen har grannens internet ordnat upp sig så jag kan hänga på bloggen när jag kommer hem efter jobbet, egentligen är det bara då jag har tid..

Aja, Det har varit feria här i marbella, jag var på dag ferian 2 ggr, en gång med Jonny som är fotograf, och då träffade vi Borgmästaren av Marbella, som är en kvinna, som har en svensk man.
Alla har gått runt i fina flamenco klänningar, alla små barn sååååå söta!!!!

Var på kvällsferian i lördags, men måste ju berätta vad jag gjorde under min lediga dag!!
Lördag, Jag gick till dag ferian med Sofia och Helena som har bott här i en vecka. Vi gick senare och åt lunch på Pincox och vidare ner på playan, hem och fixade oss fina inför fotbollen, målade flaggor på kinderna och jag hade Sverige tröja, Guld tights och blå gula örhängen. Jajjemen, ska man suporta så får man slå på stort!!!!
Iofs, blev det ju förlust som alla vet, men men, spanien är ju mitt land med så jag grät inte blod, men förbannad blev jag..
Gick senare efter att ha bytt om till Morrison, en bar nära där jag jobbar med Jenny (svensk) och tre spanjorer. Vi pratade spanska i flera timmar och från början hängde jag med bra, men mot slutet tog huvudet slut och jag orkade knappt lyssna mer.. Då gick Jag och Jenny och angel, hennes kille till natt ferian för att möta upp en annan tjej och hennes kille från argentina. Det var som yran fast utan musik, massa turkstånd och karuseller, men det fanns en med riktiga ponnysar i DJURPLÅGERI!!!!!!! oj vad förbannad jag blev!!!!!!! Bild kommer längre ner!!!
Gick hem och sov som ett djur..
Jobbade söndag och var ledig måndag. Var på stranden lite med min kompis från venezuela  ( pratade spanska hela toden, STOLT!!!), drack lite kaffe, och kollade på fotboll med Gergö, dagen innan han skulle åka hem... Vi skulle säga hejdå.. sjukt tråkigt, men det är marbella, folk kommer, och folk går...

Tisdag, jobb, kl 13, fick min paus kl 18.30 och skulle tillbaka kl 20.00.... Sjukt värdelöst....

Onsdag, Jobb, fick min paus kl 15.30 och skulle tillbaka 19.30 så jag gick och tog ett dopp denna otroligt fina dag med Tjejerna som har bott här och sen gick jag och tog en fika med linda, klasica, så vanligt för att vara oss!!:)

Idag, började 18. Klev upp 9, åkte till la cañada, shoppade lite småsaker.. hehe 3 par sandaler, 2 bikinis, shorts och en väska. Åt lunch med Linda och Mirella och senare mötte jag upp jenny och malin på stranden.

Har lite egentid nu så här mitt i natten, så jag sitter i badet, ska ladda upp lite bilder sen ska jag sussa sött...
Förhoppningsvis börjar jag 18 i morgon med, så jag hinner med lika mycket då.. Ska handla lite små presenter till mammi och familjen, sen så måste jag städa och packa, börjar få panik inför det.. vad ska med hem?! vad ska med hit igen?! hur mycket kommer det att väga?! Ojojoj!!!
ett par sandaler räcker väl eller?! huuh, högklackade?! klänningar, nää jag har hemma, men inte så hääär fina... åhh jösses....
           
Sofia på stranden målar hjärta i sanden, Sofia och Helena innan Matchen, Inoa Jenny och Malin under matchen ja vi kollade med spajorer så klart ;), Ingången till Natt Ferian, Jenny på Natt Ferian, 
     
Malins kille Malin och Jenny, DJURPLÅGERI karusell på nattferian, pluss föl till någon av ponnysarna...
Vad är det för fel på mekaniska hästar?! DETTA SKULLE ALDRIG FÖREKOMMA I SVEA!!!

Fyy faaaaan va arg jag va när jag såg denna karusellen!!!!! Hästar ska tas om hand om på rätt sätt, annars ska folk faan itne ha häst!!! Hur många timmar per dag går dessa runt på hårt underlag utan paus?! Stackars små satar!!!!!!
Samma med hästvagnarna som åker runt här i staden, Travar på alla gator och magra som stickor... Halv halta är de oxå, vissa travar inte alls i takt, står i solen många timmar av dagen och inte vet jag om de ger de mat under dagen... Stackars små djur!!!!!!!
 

Min lilla kompis som bor i vår trapp, försökte locka med honom upp till mig så han kan äta alla myggor som biter på mig... Blir helt galen av alla myggbett... :/

3 dagar jobb, 4 till barcelona, 7 tills sthlm, 9 tills Östersund... Så skönt det ska bli med semester!!!

nää måste sova nu, har massa att fixa i morgon... uhhhh, VAD SKA JAG PACKA?!?!?!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Trevligt :D hoppas du får en bra midsommar:) för att öka din vinstchans så vet du att du kan skicka fler kommentarer till samma inlägg:)

2008-06-20 @ 12:12:34
URL: http://penajs.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej kristin!

Nu läser jag din blogg varje dag ;)

Det var skitkul att vara i marbella och träffa dig och dom andra svenskarna haha. hoppas vi ses ngn gång igen

min mail är iaf: [email protected]

2008-06-23 @ 19:25:22
URL: http://finasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0