19 Maj 2008

Jaha, Idag klev jag upp vid 8 tiden för att se till att Niklas och Nathalie kom med bussen och fick med sig alla saker.
Kändes väldigt tråkigt att de skulle åka hem för det har varit så mysigt att ha dem här!!!
Tog en promenad efter jag lämnat dem på Buss stationen till Puerto Roman, joggade lite på tillbaka vägen för det började små regna. Hem, kolla lite prylar, duscha, gå till jobbet och jobba lunch, hade inte så mycket att göra.
Gick och mötte Mirella för att käka lunch hemma hos mig, smarr sallad :p
Kollade på sista avsnittet av Gossip Girl, HUR KAN MAN SLUTA EN SERIE SÅ?!?!?!?
Gick tillbaka till jobbet och jobbade kvällen, nya menyn är sjukt rolig att jobba med och Jeannine var på bra humör idag så det var trevligt.

Nu kommer Uppdateringen från dagarna med Nathalie och Niklas:

Onsdag:
Jag möter dem i Málaga på flygplatsen och vi tar sen bussen till Marbella.
Landade hemma en liten stund, Gick och handlade lite frukt och myspys (villket innebär Vin och alkoläsk, öl för niklas) Gjorde oss fina, satt på min ballkong och mös. sen gick vi till mysigase tapas baren i Marbella och åt några tapas till förrätt. Senare gick vi vidare till La Paloma, där jag ska jobba efter min semester och åt varmrätt. Jag och Niklas delade på Paella och Nathalie åt Kyckling. Sen tog vi med oss Putte vidare till taveln och hade en trevlig kväll.

         

Torsdag:
Vi klev upp, käkade frulle på ballkongen och tog bussen till Puerto Banus. Där lade vi oss på stranden ett tag och snackade lite skit och mös. Några timmar senare gick vi runt och kikade lite i Hamnen och i lite affärer, eller mest utanför affärerna. Tog en buss hem och gick och handlade till vår middag. Där joinade Mirella oss och vi käkade Lax, Potatis puré och Aioli. Det fick bli en ganska tidig kväll eftersom vi hade en lång dag framför oss dagen efter.


Fredag:
Kliver upp kl 07.30 för att duscha, äta frukost och bege oss till Buss stationen för möta Mirella och för att sätta oss på bussen till Ronda.
Det var en otroligt intressant resa upp med bussen eftersom vägen klättrade bokstavligt talat upp på berget. Otroligt vacker natur och utsikten går inte ens att beskriva. Vi hade strålande sol och gick runt i Ronda och kollade på bland annat Spaniens älsta tjurfäktnings arena och Ronda är stället som Tjuren Ferdinand kommer ifrån. Broarna mellan gamla och nya delen av stan (eftersom staden är delad och emellan är en stor klyfta), massa fina byggnader, och senare när vi skulle åka hem så fick vi inte plats på bussen, och det hade börjat regna, men vi kilade runt i standen lite till. Väl hemma gjorde vi oss i ordning och gick till Garum och åt en underbar måltid från den nya menyn. Massa timmar senare mötte vi upp Putte på Taveln och blev ganska berusade eftersom vi träffade en norsk som ville bjuda på champagne eftersom klockan slog över till den 17 maj... Senare gick vi vidare till Buddah en sväng.
               


Lördag:
Vi klev upp och gick till stranden och mös några timmar innan jag skulle till jobbet. Badade och solade hur skönt och mysigt som hellst. Jag gick till jobbet och mötte upp Niklas, Nathalie, Mirella och en kompis till Nathalie som heter Jenny på Town House i gamla stan. Vidare där ifrån till Nouba och senare till Buddah, Jag och Niklas var lite trötta så vi gick hem medan tjejerna stannade kvar ute några timmar till. Vi hade en trevlig kväll.


Söndag:
Klev vi upp och gick ner till stranden, trotsade vinden och lade oss bakom ett torn så det inte blåste på oss så mycket, sen gick vi hem en sväng och käkade lite mackor innan jag skulle till jobbet. Sen ringde de och ändrade tiden så jag skulle komma senare. Så vi gick ner på stranden igen och njöt av solen några timmar till så vi fick lite mer tid tillsammans. Vi gick sedan hem och jag lagade mat till dem så de slapp svälta. Sen fick jag gå till jobbet. Fick ett sms innan jag slutade där det stod att mina underbara vänner skulle komma och möta mig med ett paraply eftersom det börjat regna. Vi gick hem och satte oss på ballkongen någon timme och mös sista kvällen.


Måndag:
Läs längst upp på sidan...

 Nathalie Förlåt att jag inte uppdaterade som jag lovade på min rast, men jag gjorde det extra långt nu med extra mycket bilder!!! :P
Tack underbaraste ni för att ni kom och mös med mig!! Har varit så skönt att ha er här!!! Och tack båda två för smsen som jag fick när ni var hemma!!!! Ni är välkomna tillbaka när ni vill!!!!!

Nu ska jag ta och lägga mig och sova, har varit en lång dag idag.

natti natti

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mysigt ni verkar ha haft det :)

2008-05-20 @ 10:37:55
URL: http://llinda.blogg.se/
Postat av: Karl-Johan

Hej min lilla blomma.

Skönt att du verka vara överens med livet,Här í Åre är livet bra lungt så att man kan höra en knappnål falla.

Men det behövs ju efter en lång säsong.

Jag undra hur det går med min vinsamling?

Skall ja köpa ny kyl? eller vad händer.

Ja Kristin sitter nu och planera för ditt fäviken.

tiden går snabbt dom du vet.

Bästa hälsningar Karl-Johan

2008-05-20 @ 15:42:03
Postat av: Jonas

Nu du Kristin har mormor lovat bort Porschen till mig, har nu fröken bara inte så in i bängen me packning ska det här gå fint:) Ha det! Kram

2008-05-20 @ 21:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0